Hírek, aktualitások

 

bejegyzés 2017.09.

 

Katasztrófák

Tisztelt Partnerünk!

Közreadunk egy íratot, amellyel minden olyan rendszervezetőt segítünk, aki "kockázatértékelés alapú" rendszert üzemeltet. (Az irat alapvetően az információbiztonsági rendszerekhez készült, de a többi rendszerben is értelmezhető.)

A "Katasztrófák" nem a kérdés tudományos feldolgozása, hanem a rendszervezetők számára készített gyakorlati eszköz. Kb. olyan hangsúllyal: Ezekről ne feledkezz meg a kockázatértékelésnél!


Itt olvasható

Oláh Tamás (EUROCERT információbiztonsági auditor): Katasztrófák - kategóriák, főbb jellemzők


------------------

bejegyzés 2017.03.30.

A NAH kiadta az EUROCERT akkreditálási okiratát.

(Megtekinthető a "Cégbemutató" lapon.)

------------------

bejegyzés 2017.01.31.

A NAH nyilatkozatot adott ki az EUROCERT akkreditáltságának "folyamatban lévő állapotáról".

------------------

bejegyzés 2016.11.

Örömmel jelezzük, Oláh Péter ügyvezető igazgatót meghívták a

1. Nemzeti Akkreditáló Hatóság mellett működő Pártatlansági Tanácsadó Testület tagjává, valamint a

2. III: Szakmai Bizottság: az irányítási rendszerek és személyek tanúsítása, EMAS és Üvegházhatású gázok hitelesítés szakterületén tagnak.

-------------------

Tisztelt Partnerünk!

(A szabványváltással kapcsolatos híreink.)

------------------

bejegyzés 2015

Önök sikeresen működtetik az általunk tanúsított MSZ EN ISO 9001:2009 és, vagy MSZ EN ISO 14001:2005 szabvány szerinti minőség / környezet irányítási rendszerüket.

Mint már jeleztük, megjelent a két szabvány új, 2015-ös változata, a közzététel dátuma: 2015 09. 15.

A szabványokat magyarul az MSZT még ebben az évben (2015) ki fogja adni.

Az alábbiakban továbbadjuk az MSZT hírleveléből az Önöket érintő, az új szabványokra történő átállásra vonatkozó információkat.

Az MSZ EN ISO 9001:2009 (ISO 9001:2008) és MSZ EN ISO 14001:2005 (ISO 14001:2004) szerint tanúsított szervezetek teendői:

- megismerni az új szabványok követelményeit;

- meghatározni a különbségeket, amelyeket kezelni kell, hogy a szervezet megfeleljen az új követelményeknek;

- kidolgozni egy bevezetési/végrehajtási tervet, amennyiben ez segíti a szervezetet a követelményeknek való teljes körű megfelelésben;

- biztosítani a megfelelő képzést és a tudatosságot elérni valamennyi fél számára, akik hatással vannak a szervezet eredményességére;

- aktualizálni a meglévő irányítási rendszert, hogy megfeleljen a felülvizsgált követelményeknek, és igazolni ennek eredményességét;

- kapcsolattartás a tanúsító szervezettel az áttérési intézkedéseket illetően.

Az áttérés megtörténhet megújító audit vagy az esedékes felügyeleti, vagy rendkívüli audit keretében, mely a szervezet döntése, egyeztetve a tanúsító testületével.

Leginkább a megújító auditkor történő áttérést javasoljuk ügyfeleinknek, ez esetben a pozitív döntést követően a tanúsítványok 3 éves érvényességi időtartammal kerülnek kiadásra.

Amennyiben az ügyfél valamelyik felügyeleti audit alkalmával térne át az új szabványokra, a ciklusban nem történik változás, a tanúsítvány érvényessége az eredetivel azonos lesz.

Három évvel az ISO 9001:2015 és az ISO 14001:2015 közzétételét követően az ISO 9001:2008 és az ISO 14001:2004 szerinti tanúsítványok érvényüket vesztik.

Az áttérési időszak alatt az ISO 9001:2008 és ISO 14001:2004 szerint kiadott tanúsítványok lejárati ideje meg kell egyezzen a 3 éves áttérési időszak végével, azaz 2018. 09. 15-tel.

------------------

bejegyzés 2016.04.01.

A jelenlegi MIR (kiadás dátuma 2009), és a jelenlegi KIR (kiad.: 2005) szabványok érvényessége 2018. szeptember 15.-én lejár. (lásd előző pont)

Így, az ezen szabványok tanúsítványainál a három éves időtartam nem érvényes. (Természetesen az időközbeni áttérés esetén a három éves ciklus rendje visszaáll.)

Az új szabványra/szabványokra való áttérésre normál esetben a soron következő felügyeleti auditon van lehetőség. A tervezett felügyeleti auditon történő áttérésért díjat nem számítunk fel, csak a felügyeleti audit szerződésben megállapodott költséget számlázzuk. Az új szabvány szerinti magyar nyelvű tanúsítvány kiadása ingyenes (hiszen az áttérés miatt a tanúsítványok cseréje szükséges), az idegen nyelvű tanúsítvány költsége nyelvenként 10.000,- Ft + áfa.

Ha az áttérést egy más időpontban kérik (több mint három hónap eltéréssel az eredetileg tervezett időponthoz viszonyítva), ezt rendkívüli auditként kell kezelnünk. Ilyen esetben egy felügyeleti audit költségét számlázzuk.

------------------

A későbbiekben is tájékoztatjuk Önöket a friss tudnivalókról.

AZ ÁTTÉRÉSSEL KAPCSOLATOS KÉPZÉSI IGÉNY KIELÉGÍTÉSÉRE SZÍVESEN ÁLLUNK RENDELKEZÉSÜKRE.

Sikeres áttérést kívánva:

 

EUROCERT Kft.